photographer: Hallstein Wågsås
photographer: Baste Andesilic
Fin og hard liten buldrevegg med 20 buldere og ytterligere 3-4 prosjekter. Graderingene er fra 5 til 7b. Veggen er i sin helhet rensket og pusset frem i 2013-2015. Alle prosjekter skal være åpne for enhver til å bestige. Veggen er 5,5-6m høy og er ca 15m bred. Grunneier positiv og åpen for klatring, men ikke ta dere til rette i fht parkering på dyrket mark, private hager eller merkede hytteparkeringer. Bare plass til en bil helt ytterst på snippen der jordet begynner I veikanten. Om flere bilder bruk branntomta 250m Sør.

Problems:

Hengekøyepolka extended ss 7B+ Gudmund Grønhaug Egentlig en sitstartversjon av rute 6(Lav travers), men med den samme harde sitstart som Hengekøyepolka ss. Starttakene på tydelig sidekant, uten å bruke blokka til venstre.
Lav travers 7B+ Gudmund Grønhaug Stående start på et lite hjørne/kant, med høyre hånd på høy list. Følg denne tynne liste 3-4m mot høyre, deretter opp på hylle og opp fint fingerriss.
Den feite dama 7B Gudmund Grønhaug Start på grei list i overheng, videre til brutalt motpress under kanten og forbi overheng, etterhvert til ei hylle med godt riss bak. Rett opp forholdsvis lett uttopping.
Hengekøyepolka 7B Gudmund Grønhaug Svært hard sitstartversjon av rute 4. Deretter tilnærmet rett opp noe til høyre for jugsa i rute 1 og 2.
Danseskolen ss. 7A+ Gudmund Grønhaug Hard sitstartversjon av nr.11 Lav svale
Hjertestarter 7A Joakim Louis Sæther Linje langt til høyre i veggen. I venstre kant av det tydelige hjertediederet, går så noe mot venstre og opp.
Eikenøtta ss. 6C Thomas Magnus Kristiansen Sitstart versjon av eikenøtta ytterst til høyre.
Gull i magen 6C Gudmund Grønhaug
Eikenøtta 6B+ Thomas Magnus Kristiansen Starter 8-10m til høyre for de andre buldrene. Opp en vegg/kant og inn på sva plate.
Hoppalong Knut 6B+ Gudmund Grønhaug Ståstart på et lite hjørne/kant ganske langt til venstre i veggen, høyre hånd på høy list. Opp på hylle, og rett opp på små lister. Svakt overhengende til ca 4,5m, lettere helt i toppen.
Hoppstart traverstoppen 6B Gudmund Grønhaug Hoppstart ganske langt til venstre på veggen, rett til høyre for blokka/hjørnet der mange av rutene begynner. Hopp/catch tynn list, videre opp på hylle og rett opp overheng på tynne tak. De gode jugsa til venstre for ruta er ekskludert. Lett i toppen etter at overhenget er passert.
Lav svale 6B
Gudmund Grønhaug (1 ascent) Cruxete start i overheng på ok sidelister til slot eller direkte til slopertak i et hull. Deretter ganske langt flytt i bratt overheng til meget god jug. Bulderet skrår litt mot venstre opp til gode tak på ei hylle og rett opp lett uttopping. Skikkelig kult bulder som er tøff de første 3m og deretter lett men fin de 3 siste meterne. Luftig og bratt bulder med en veldig artig slopercrux som løser alt.
Mulig kjærlighet ss 6B Thomas Magnus Kristiansen En variant av "Sølv i pungen". Samme sitstart, 2/3 opp går dette bulderet ut til venstre rundt en blokk og opp. Ganske sketchy topp, men ikke uoverkommelig.
Sølv i pungen ss. 6A+ Gudmund Grønhaug En førstelasses linje til graden. Jevnt overhengende og vedvarende 6a klatring, på svært varierte tak. Sitstart i tydelig lavt riss. Skrår svakt mot høyre rett til høyre for et etterhvert ubrukelig tynt riss, på ulike strukturer. Riss, lister, små og store pincher, negative tak, positive tak og en jug rett før en går rett opp "blindt" forbi kanten av overhenget på rundt 5,5m. Oppleves som luftig og trenger to padder og spotting. De nedre takene kan noen ganger ha litt vannsig etter regnvær, men det er sjelden begrensende for om ruta er klatrebar, men da må man se an de første fottakene litt.
Hjertediederet 6A Lars Christian Aleksandersen Vrien ståstart inn i diederet, deretter rett opp.
Svenske på kryss 6A
Anders Melberg (1 ascent) Hoppstart i oveheng 0,5-1m til venstre for det tydelige fingerrisset i toppen. Catch på ok lister, videre opp på hylle, dra deg litt til høyre og opp fingerrisset. Crux i catchen og over hylla til du når risset. Lett i toppen.
Verandaleppe ss 6A Marko Andesilic Sitstart helt til venstre på feltet, buldrer opp et par meter, traverserer 4m til høyre og opp et fint fingerriss.
Jugs from heaven ss 5+
Baard Marsland (1 ascent) Sitstartversjon av rute 1 helt til venstre på feltet. Buldrete start, deretter lett. Luftig!
Jugs from heaven 5
Hallstein Wågsås (1 ascent) Litt buldrete start, deretter lett på gode jugs hele veien opp, luftig, flott men lett for graden.
Prosjekt under hengende stein n/a Noen meter til høyre for de etablerte bulderne er det et upusset prosjekt, en klar linje under en hengende stein i toppen. Ikke mye pussing som skal til.